Dlouhodobé vzdělávací programy trvají zpravidla 1-2 roky a zaměřují se na určitý typ pracovníků, např. talenty, obchodní manažery apod. Můžeme je rozdělit na několik fází:
1. Plánování
Zde společně stanovíme cíle (průběžné i koncové), kterých by účastníci měli dosáhnout. Vybereme metody, které budeme v průběhu programu používat a jaké budou formy vzdělávání.
2. Diagnostika
Účastníci vyplní vybrané diagnostiky, aby bylo možné měřit jejich rozvoj v průběhu programu. Stejné diagnostiky budou po dobu programu vyplňovat ještě několikrát, abychom se ujistili, že plní naplánované cíle a případně abychom tyto cíle mohli upravit.
3. Samotný program
Rozvoj vybraných kompetencí pomocí vhodných forem vzdělávání. Workshopy, webináře, semináře, on-line diskuze apod., záleží na potřebách účastníků a na rozvíjených kompetencích.
4. Vyhodnocení
Vyhodnocování probíhá již v průběhu programu, ale nakonec následuje konečné vyhodnocení. Splnili účastníci naplánované cíle?